Livetsbilder

Min verden, mitt liv

Måned: april 2014 (Page 1 of 2)

Instablikk: April14

IMG_20140427_185007April har vært en helt fantastisk måned, til tross for at eksamensperioden nærmer seg med stormskritt. April har inneholdt Polen tur, Sauda tur, Stuvik besøk, festligheter med klassen, soling i nydelig vår vær, laging av kort og kos med min kjære! En utrolig givende måned med mange gode minner å se tilbake på! Bildene som er blitt publisert på Instagram den siste måneden  vil jeg gjerne dele med dere her på bloggen:

Brukernavnet mitt på Instagram er: cecc91, følg meg gjerne!

Hva synes du om bildene fra April måned?

Vigdelstranden

Da kom jeg og Reidar nettopp hjem fra en herlig liten strandtur sammen. Det var herlig, selv om det var iskaldt i vannet. Jeg måtte selvfølgelig vasse uti litt for å kjenne på temperaturen i sjøen.

MegPåVigdel

Det er så kjekt når vi finner på noe slikt sammen, bare for hygge og kosen sin del. Herlig i solen, og kos sammen som kjærester, ville ikke vært foruten slike stunder!

2014-04-27 18.23.43

Vigdel

Vi var på Vigdelstranden på Jæren, her har vi vært flere ganger på tur, og jeg synes det er så fint her. Ikke bare sand og sjø, men også berg, nydelig utsikt og stort sett alltid litt mindre folk enn på de større strendene, denne er mindre enn de andre, og mye, mye koseligere!

2014-04-27 18.24.01

Verdens beste kjæreste, med meg på tur<3

Ha en fin søndagskveld!

Luftetur med min kjære

I dag fikk jeg med meg Reidar på en liten spasertur her på Hillevåg. Det ble ikke en lang tur, men det var godt å lufte seg i solskinnet, og ikke minst koselig å holde min kjære i hånden mens vi gikk. Så koselig å gjøre slikt!

2014-04-26 13.33.43

Håper at du har en fin lørdag, og koser deg masse i det fine været!

Eksamensfokus

Nå er det på tide og starte med skikkelig eksamens jobbing. Jeg har hatt fri i nærmere tre uker, med kun litt arbeid med skolesaker. I dag var siste forelesning i anatomi og fysiologi, og på onsdag er det eksamens gjennomgang i sannsynlighetsregning og statistikk, så er all undervisning over for dette semesteret. I går satt jeg å jobbet med sannsynlighetsregning og statistikk, og i dag har jeg arbeidet med anatomi og fysiologi, både før og etter timen! Satser på at alt arbeidet jeg legger i lesingen gir resultater når eksamen står for tur!

Skole

Ha en super torsdag!

Gårsdagens sommerantrekk

I går hadde jeg på meg en nydelig mønstret kjole som jeg kjøpte meg i Krakow, og brukte den med heler, jakke og solbriller. Jeg nyter virkelig det fine været, ville ikke vært foruten disse solskinnsdagene! Humøret og alt er mye bedre!

UtenJakke NærtMJakke AvstandMJakke

Hva synes du?

På mandag prøvde vi å kjøre til en strand for å kose oss, men det var så folksomt, at vi stod over. Det ble istedenfor en liten kjøretur, med en softis på slutten før vi kjørte hjem! Herlig! I dag sitter jeg på skolen for å jobbe med statistikk. Har planer om å komme godt i gang!

Søndagens antrekk

Studietid

På søndag var det knall fint vær, så jeg satt meg ut i solen for å lese litt lekser, men før jeg gjorde det knipset jeg noen bilder av antrekket jeg hadde på meg. Jeg kjøpte både skjørt og t-shorte i Krakow når vi var der. Å jeg synes det var så fint, og ikke minst herlig å gå med! Tøflene som jeg har på, kjøpte jeg også der, herlige med fuskepels inni, altså litt varme, men terrassegulvet var så varmt at jeg måtte ha noe på beina…

Avstand

Nært

Ha en strålende dag!

Saudatur

Tidlig på onsdag reiste vi avgårde til Sauda, og på fergen traff vi tante, onkel og søskenbarna mine. Så koselig å se dem igjen! Vi ankom Sauda rundt 14:00. Sist jeg var i Sauda var før jul, altså var det lenge siden jeg hadde vært der, og ikke minst lenge siden jeg hadde sett moren og broren til Reidar, og hunden Mira. Hun har blitt mye roligere, mer voksen, men er fortsatt like fin og sjarmerende.

Biltur

Det ble mye god mat, drikke og kos både inne og ute. Torsdag var det regn hele dagen, men vi tok Mira med oss på en liten lufte tur. Det var vått, men også veldig herlig. Godt å få litt frisk luft.

LufteturMira

Jeg har fått lest litt anatomi, mens Reidar har mekket på bilen, så nå har vi nye høyttalere og anlegg i bilen, og forskjellen er merkbar. Det er nå mye klarere lyd i musikken, og jeg liker det! Nå har vi DAB og greier!

Div

Vi har vært på besøk hos bestemoren hans, hun er så koselig. Å det er alltid koselig å treffe hun igjen etter så lang tid. Det er godt å se at hun har det bra! Vi var også på en kjøretur opp i fjellområdene. Jeg er ikke lommekjent i Sauda, og det var kjekt å se hva som fantes oppigjennom fjellene. Der var det en god del ytter, og faktisk en del snø, kjekt for de som er på fjelltur!

BilturSnø

Vi hadde også noen timer på hytten. Jeg, Reidar, Jørgen og Mira kjørte inn til hytten på fredag, og det var så koselig. Solen skinte, og vi ble sittene på bryggen. Reidar og Jørgen prøvde å få noe fisk, men uten hell, og Mira koste seg med søskenbarna mine. Badet og lekte, hun var helt utkjørt når vi satt oss i bilen.

Stuvik

Vi reiste hjem fra Sauda på lørdag, og det var veldig godt å komme hjem! Yngve stelte i stand middag for oss, og det var herlig. Slippe å lage middag når vi hadde reist, det var fantastisk!

Ha en strålende søndag, og nyt slutten av påskeferien!

Nytt antrekk fra Krakow

Idag går dagen i lekser for det meste, i tillegg litt mer kles vask og husarbeid. Jeg skal en tur på butikken senere i dag, men akkurat nå er det anatomi på planen! Men først ville jeg innom her å si hei til dere her på bloggen! I dag har jeg på meg et helt nytt antrekk, kjøpt i Krakow. Det ble som sagt litt shopping på turen, og dette er noe av det jeg kjøpte meg:

Antrekk

Hva synes du?

Det kommer flere antrekksbilder, og bilder av noe av det nye jeg har kjøpt meg etterhvert!

Mimring fra turen

Vi kom hjem fra Krakow på lørdag, og turen kan oppsummeres med en liten setning: Helt fantastisk og minnerik tur! Tenkt, hele 19 stykker fra slekten deltok for å feire min mammas bursdag. Utrolig gøy at så mange ønsket og fikk til å være med! Jeg knipset noen bilder på turen, og tenkte å dele litt av dem med dere!

Krakow

Foreldrene mine hentet meg og Reidar og vi kjørte til flyplassen hvor vi traff alle de andre. Flyturen gikk veldig fint, og vel fremme i leiligheten, bar det ut for å spise og handle vann og slikt til leiligheten. Jeg tok min første ute pils på en restaurant, kjempe godt! Vi tok en tur til Factory Outlet, og handlet der. En lang tur, og vanskelig å komme hjem etterpå, grunnet mangel på taxi biler… Jeg og Reidar gikk og så fotballkamp og koste oss med drikke og chips, før vi gikk ut på en restaurant å spiste middag/kvelds, og Yngve møtte oss der.

Lunsh

Kveldskos

Torsdagen gikk jeg og Reidar å spiste frokost, etterfulgt av en handletur med meg og mamma. Jeg fikk kjøpt meg krystall glass, og noe kjekke ting! Jeg dro med meg Reidar og Yngve på et kjøpesenter i nærheten, men på kun en time kom jeg ikke langt på shoppingen, men det holdt. Hjem og stelle meg før det ble fest for mamma med hele slekten! Treretters middag, med drikke og alt var himmelsk. Taler og sanger ble holdt, og masse bilder ble knipset. En tur opp i leiligheten til tante, og et lite vors der før vi gikk til  byen og koste oss!

Festlighet

TrerettersMiddag

SangSS

Fredag åpnet påskemarkedet, det var kjekt å se hva de hadde, men jeg kjøpte ingenting der. Jeg, Reidar og noen andre tok en drosje til Factory Outleten igjen, jeg skulle kjøpe meg bukser, Levis. Og det fikk jeg gjort, og noen andre klesplagg ble handlet. Vi startet med pakkingen når vi kom hjem, og fant ut at vi hadde litt plassmangel, og fikk med Yngve på sekkjakt. Vi fant en fin sekk ganske raskt, og satt oss på Szara i baren og ventet på de andre før middag. Etterpå gikk vi til en annen restaurant og hadde noe godt i glass og satt der å koste oss sammen. Kveldingen ble brukt til pakking, og vi kom i mål, alt fikk en plass i sekker og kofferter!

Påskemarked

Szara

2014-04-11 19.57.03

Det ble lite søvn denne natten, da alarmen stod på klokken 05:30, for vi skulle møte utenfor før klokken 06:30, da skulle drosjene kjøre oss til flyplassen. Men noe må ha skjedd, for de kom ikke, og det ble et lite styr, men det ordnet seg og vi rakk flyet og kom oss hjem til Stavanger.

Jeg har storkost meg fra dag en, men det skal sies at det var kjempe godt å komme hjem igjen også; borte bra hjemme best!

Håper du har hatt en fin uke og helg, hva er dine planer for påsken?

Verdens beste mamma

DSC_2926 DSC_2917I dag har min mor bursdag, og den ble feiret i går med tre retters middag i Krakrow. Nesten hele slekten tilstede, og skikkelig kos. I dag har jeg fått gitt hun bursdagskortet, og hjemme i Norge venter en bursdagsgaven hennes, som jeg håper og tror hun blir veldig glad for.DSC_2923 DSC_2919

På kortet valgte jeg et bilde av hun, pappa og broren min, dette bildet ble tatt når vi var i Eiffeltårnet i Paris, en fantastisk tur og virkelig gode minner! Denne turen tok vi sommeren 2005, og synes det var kjekt å se tilbake på dette! Kortet er et «easel card», med burgunder og blått som hovedfarger, i tillegg til gull, hvitt, sølv og sort. Teksten har jeg skrevet inni bretten, men den er personlig, altså legger jeg ikke ut bilde av det! Jeg ble veldig fornøyd med det ferdige resultatet. Hva synes du?DSC_2922

Jeg har nå for første gang prøvd ut et av de nye stemplene mine, et personlig stempel, med teksten: «Med kjærlighet fra Cecilie Lindseth». Jeg angrer ikke et sekund på at jeg har handlet disse stemplene, de kommer til å bli mye brukt i fremtiden. Endelig får jeg merket kortene mine skikkelig!